Jelzőrendszer


Jelzőrendszeri tanácsadó: Pozsgainé Jankó Erzsébet

Tel.: (20) 250-32-63

Email: jelzorendszermovar@gmail.com


Amennyiben

  • bizonytalan, hogy jelzését hova, kinek és milyen formában, tartalommal küldje,
  • bizonytalan abban, hogy egyáltalán küldjön-e jelzést egy felnőtt, család vagy gyermek érdekében,
  • szeretné tudni, hogy mi történik a szociális/gyermekjóléti szolgáltatónál a jelzést követően,
  • bizonytalan abban, hogy hogyan közölje az érintettel, hogy jelzést fog küldeni egy szolgáltatónak,

keresse bizalommal jelzőrendszeri  tanácsadónkat, személyes egyeztetésre is lehetősége van előzetes időpontegyeztetést követően!


Esetjelző lap letöltése: 


Jelzőrendszeri tanácsadó feladatai:

  • koordinálja a járás területén működő jelzőrendszerek munkáját,
  • szakmai támogatást nyújt a szakmaközi megbeszélések, az éves szakmai tanácskozás szervezéséhez, az éves jelzőrendszeri intézkedési tervek elkészítéséhez és összehangolásához,
  • összegyűjti a települések jelzőrendszeri felelősei által készített helyi jelzőrendszeri intézkedési terveket,
  • a család- és gyermekjóléti szolgálatnak segítséget nyújt a szakmai támogatást igénylő esetekben, szükség esetén intézkedik,
  • segítséget nyújt a jelzőrendszer tagjai, valamint a család és a család- és gyermekjóléti szolgálat közötti konfliktusokban,
  • megbeszélést kezdeményez a jelzőrendszer működésével kapcsolatban,
  • megteszi a Gyvt. 17. § (4) bekezdése szerinti jelzést,
  • kapcsolatot tart az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálattal.

Jelzőrendszeri tagok:

  • az egészségügyi szolgáltatást nyújtók, így különösen a védőnői szolgálat, a háziorvos, a házi gyermekorvos,
  • a személyes gondoskodást nyújtó szolgáltatók,
  • a köznevelési intézmények,
  • a rendőrség,
  • az ügyészség,
  • a bíróság,
  • a pártfogó felügyelői szolgálat,
  • az áldozatsegítés és a kárenyhítés feladatait ellátó szervezetek,
  • a menekülteket befogadó állomás, a menekültek átmeneti szállása,
  • az egyesületek, az alapítványok és az egyházi jogi személyek,
  • a munkaügyi hatóság,
  • a javítóintézet,
  • a gyermekjogi képviselő.

Az együttműködés formái:

  • szakmai fórumok, konferenciák, megbeszélések szervezése és aktív részvétel,
  • esetmegbeszélések, esetkonferenciák, intézményközi teamek és egyéb alaptevékenység ellátását támogató egyeztetések szervezése,
  • az ellátásra vonatkozó információk átadása, áramoltatása,
  • partnerségi együttműködés az ellátás területén,
  • pályázatok, vagy közös projektek esetében történő együttműködés.

A kapcsolattartás módja:

  • személyes
  • telefon
  • e-mail
  • postai úton.

Az együttműködés keretében biztosítani kell a szükséges információk átadását, a kölcsönös konzultációkat.

Az együttműködés során az egyes intézmények és intézményünk írásban vagy szóban közlik egymással azokat az adatokat, panaszokat, vizsgálati eredményeket stb., amelyek a közös célok eléréséhez, illetve a közös feladatok legjobb ellátásához szükségesek.